Patrycja Dorsz vel Drożdż
Patrycja Dorsz vel Drożdż
Wrocław

Opis kursu

Warsztat dla managerów "Zarządzanie konfliktami z elementami mediacji"
Specjalistyczne

Informacje o kursie

Jak skutecznie zarządzać konfliktem, by wartość z jego rozwiązania stała się zasobem dla Twojej firmy, zespołu, organizacji?
W jaki sposób zarządzać konfliktami i kryzysami, aby odnaleźć rozwiązania satysfakcjonujące wszystkie zaangażowane strony?

Zarządzanie konfliktami to warsztat prowadzony przez mediatora sądowego, zawodowego negocjatora z praktyką w zarządzaniu sytuacjami trudnymi, a nawet - pozornie bez wyjścia. Podczas ...szkolenia odbędziesz intensywny trening umiejętności i otrzymasz najnowszą naukową i praktyczną wiedzę z zakresu zarządzania, neurobiologii, psychologii poznawczej i komunikacji. Żadnych nudnych wykładów, prezentacji i wiedzy, którą możesz znaleźć w podręczniku dla managerów. To wiedza z najwyższej półki przekazana w sposób na tyle dostępny, abyś po wyjściu z sali szkoleniowej mógł ją natychmiast zastosować!
Podczas warsztatu zobaczysz filmy instruktażowe, przeanalizujemy prawdziwe sytuacje konfliktowe z mojego doświadczenia, przetrenujemy umiejętności w grach i symulacjach sytuacji, omówimy Twoje przykłady konfliktów, porozmawiamy, podzielimy się doświadczeniem i będziemy kreatywnie wypracowywać nowe rozwiązania.

Otrzymasz techniki, strategie i umiejętności, które podniosą jakość Twojego zarządzania relacjami na wyższy poziom. Jednak to, co zapewniam przede wszystkim-to błyskotliwość Twojego umysłu w sytuacjach konfliktowych. Wiem, ze strategie okazują się nieskuteczne, gdy do głosu dochodzą emocje. Dlatego przekażę Ci wiedzę na temat tego, jak konstruktywnie podejść do konfliktu w sytuacjach kryzysowych, wymykających się spod kontroli i pod ogromnym napięciem emocjonalnym.

Program warsztatu obejmuje dwa dni intensywnej pracy na sali szkoleniowej:

Dzień 1

KONFLIKT W ORGANIZACJI

W pierwszym module zostaniesz wprowadzony w podstawową wiedzę z zakresu psychologii relacji, komunikacji międzyludzkiej i biznesowej, psychologię konfliktu. Spojrzymy na konflikt z różnych perspektyw. Przyjrzymy się pozytywnym i negatywnym konsekwencjom konfliktu w organizacji. Wymienimy się doświadczeniami. Zdefiniujemy zagadnienia ważne w rozważaniach o konflikcie. Na podstawie case study oraz gry wprowadzającej w zagadnienie konfliktu wejrzymy w to, co dzieje wewnątrz sytuacji konfliktowych, dookoła w kontekście konfliktu, a także na długo przed i na długo po eskalacji sytuacji spornej. Wszystko to w odniesieniu do Twojej indywidualnej rzeczywistości biznesowej. Poznasz także neurobiologiczne podstawy i mechanizmy rządzące sytuacją konfliktową. Zrozumiesz, dlaczego nie jest łatwo opanować emocje, a Twoi pracownicy tylko pogarszają sytuację konfliktową gdy próbujesz im pomóc. Odkryjesz funkcjonujące w Twojej firmie schematy i raz na zawsze będziesz miał okazję się ich pozbyć.

ŹRÓDŁA KONFLIKTÓW

Konflikt w organizacji może wynikać z wielu przyczyn: zarówno tych związanych ze sposobem kierowania zespołem, jak i podziałem zasobów. Może też stanowić efekt zetknięcia się różnych wartości, celów lub strategii realizacji tych celów. Dowiesz się jaką rolę w powstawaniu i eskalacji konfliktów odgrywa sposób komunikowania się, zrozumienie, interpretacja danych. Nauczysz się diagnozować przyczyny konfliktów w swoim zespole, a także dokonasz własnej analizy sposobów postępowania w trudnych sytuacjach. Dzięki odpowiednio przygotowanym ćwiczeniom, materiałom filmowym, testom oraz przykładom z innych firm – poznasz nie tylko przyczyny konfliktu, ale będziesz umiał dokonać trafnej oceny sytuacji konfliktowej w Twoim zespole. Otrzymasz kilka praktycznych narzędzi do zastosowania od zaraz, aby zdiagnozować co tak naprawdę się dzieje w Twoim zespole. I poznasz aktualne wyzwania w relacjach zarówno z pracownikami, jak i partnerami biznesowymi.

KONFLIKT TO PROCES

Konflikt w organizacji często żyje długo swoim życiem zanim zostanie zauważony. Nawet jeśli dostrzeżesz wczesne oznaki powstawania konfliktu- często długo rozwija się w ukryciu utrudniając podjęcie efektywnych działań. Dowiesz się co możesz zrobić w poszczególnych fazach konfliktu oraz co dokładnie dzieje się na poziomie psychologicznym i społecznym w sytuacji konfliktowej. Na podstawie analizy sytuacji konfliktowej rozpoznasz poszczególne etapy i zrozumiesz proces konfliktu. Jeśli w twoim zespole aktualnie trwa konflikt otrzymasz szczegółową mapę - co możesz zrobić w określonej fazie rozwoju konfliktu. Dowiesz się, w jaki sposób to, co dzieje się w poszczególnych relacjach w pływa na całe funkcjonowanie zespołu i organizacji.

EFEKTYWNE I NIEEFEKTYWNE SPOSOBY ROZWIĄZYWANIA KONFLIKTÓW

W tym module poznasz najskuteczniejsze sposoby zarządzania konfliktem. Ponadto opracujesz własne strategie rozwiązywania konfliktów biorąc pod uwagę dotychczas zgromadzoną wiedzę o sobie oraz specyfice funkcjonowania Twojej organizacji. Nie będzie to takie proste bo nasze nawyki często utrudniają nam zmianę. Dlatego dowiesz się, jak skutecznie wdrażać zmiany w zarządzaniu w swojej organizacji oraz w kontekście rozwoju własnych kompetencji. Ten moduł zostanie przeprowadzony o metody aktywizujące twórczość własną oraz łączenie zdobytej wiedzy łatwo zrozumiałe dla Ciebie strategie. Gra symulacyjna pomoże Ci doświadczyć jak skuteczne i wartościowe są kooperacyjne sposoby rozwiązywania sytuacji trudnych. Dla wielu osób zrozumienie, ze powszechnie stosowane metody rozwiązywania konfliktów mogą być dla twojego zespołu destruktywne-może okazać się szokująca informacją. Co z tym zrobisz?

Dzień 2

KOMUNIKACJA BUDUJĄCA ZROZUMIENIE

Komunikacja w czasie gdy symbole i sygnały cyfrowe odgrywają coraz większą rolę – nabiera coraz większego znaczenia. Zapewne nie raz byłeś zdziwiony tym, że skonfliktowani pracownicy chcieli dokładnie tego samego. A jednak doszło pomiędzy nimi do poważnych nieporozumień. Budowanie atmosfery współpracy w często rotujących zespołach jest ogromnym wyzwaniem dla managera. Jednak znajomość psychologii komunikacji, podstawowych zasad społecznych kierujących relacjami oraz technik i strategii komunikowania się – to narzędzia, które pomogą podnieść jakość porozumiewania się w Twoim zespole. W tym module przejdziesz prawdziwy trening komunikacji i nie raz postawisz się w roli swojego przełożonego lub pracownika, aby uniknąć błędów mogących wpłynąć na rozwój konfliktów w Twojej firmie. Będziesz umiał rozpoznać manipulację i nie poddawać się perswazji słownej zachowując spokój i pewność siebie. Oczywiście dowiesz się także w jaki sposób Ty skutecznie możesz wpływać na zachowanie swoich pracowników w sytuacji konfliktowej (a tym samym, jak łatwo jest wszystko zepsuć:/

KONSTRUKTYWNE STRATEGIE ZARZĄDZANIA KONFLIKTAMI

W końcu wiesz już tak wiele na temat relacji, że zapewne sam wyciągniesz odpowiednie wnioski-w jaki sposób skutecznie zarządzać konfliktem w Twojej firmie?Połączenie dotychczasowej wiedzy z kompetencjami komunikacyjnymi i poznawczymi to etap wdrażania konkretnych rozwiązań. To pytanie - JAK NAJLEPIEJ ROZWIĄZAĆ KONFLIKT? będziesz sobie zadawał dużo częściej ponieważ każda sytuacja konfliktowa będzie wymagała analizy i odpowiedzi. Nie ma uniwersalnych sposobów-jednak Twoje poznane na warsztacie umiejętności pomogą Ci wybrać te strategie, które zadziałają właśnie W TEJ KONKRETNEJ SYTUACJI. Otrzymasz narzędzi, metody i techniki, lecz przede wszystkim umiejętność błyskawicznego analizowania sytuacji, aby pokierować i zarządzić sytuacją kryzysową. Naprawdę szukasz złotej recepty? Oto ona-jest w Twojej głowie!

MEDIACJA W ORGANIZACJI

Ten moduł pozwoli Ci wejść w świat mediacji – w świat budowania porozumienia, zrozumienia i dialogu. Dowiesz się jak możesz skutecznie wykorzystywać elementy mediacji w swojej firmie. Przetrenujesz zastosowanie podstawowych technik i narzędzi, którymi posługuje się mediator. Poznasz aspekty pracy mediatora, na które musisz zwracać szczególną uwagę. Opowiem Ci przykłady z innych organizacji, w których zastosowana została mediacja. Jako trener zaprezentuję Ci symulację mediacji biznesowej z kontrahentem, abyś jeszcze lepiej zrozumiał ten proces i mógł skutecznie zastosować go w swojej firmie (Jeśli interesuje Cię pogłębienie wiedzy z zakresu stosowania mediacji w biznesie- skorzystaj ze szkolenia szczegółowo omawiającego ten aspekt pracy managera). Będziesz mógł również przetrenować wybrane umiejętności w specjalnie zaprojektowanych grach symulacyjnych.

EFEKTYWNOŚĆ I KREATYWNOŚĆ W BUDOWANIU STRATEGII ZARZĄDZANIA KONFLIKTAMI

Jako, że konflikty stanowią nieodłączny element życia osobistego i zarządzania, warto mieć na uwadze to, że każda sytuacja konfliktowa będzie naszym nauczycielem na drodze doskonalenia. Właściwe nastawienie oraz korzystanie z naukowej wiedzy na temat tajemnic ludzkiego umysłu, komunikacji i postrzegania mogą nam pomóc rozwijać swoje umiejętności i budować autorytet odpowiedzialnego managera. W ostatnim module szkolenia dowiesz się, jak możesz praktycznie wykorzystać poznaną wiedzę i umiejętności. Pokażę Ci dobre praktyki skutecznego zarządzania procesami w organizacji, sprzyjającymi budowaniu kultury dialogu i porozumienia. Dowiesz się także jak możesz każdego dnia wzmacniać swój zespół w ciągłym doskonaleniu i motywowaniu ich do podnoszenia jakości swojej komunikacji, i współpracy.
Przede wszystkim odtąd zyskasz umiejętnoś przekształcania negatywnej siły konfliktu w zasób, który może wzmocnić Twój zespół i przyczynić się do podniesienia jakości komunikacji i panujących w Twojej firmie atmosfery współpracy.

Zaproponuję Ci także co możesz zrobić dalej, aby zdobyte informacje sukcesywnie wdrażać w swojej organizacji i w życiu osobistym. Po szkoleniu będziesz mógł umówić się na bezpłatną sesję coachingową, która umożliwi Ci skuteczną realizację celów założonych na ten proces szkoleniowy. Jeśli będziesz miał potrzebę dalszej pracy indywidualnej w procesie coachingu – będziesz miał możliwość skorzystania z pakietu sesji biznesowych wspierających Twój rozwój.
Czytaj dalej

Umiejętności które zdobędziesz

  • Umiejętność analizowania sytuacji konfliktowej
  • umiejętność docierania do źródła konfliktu
  • umiejętność doboru strategii zarządzania konfliktem
  • umiejętność komunikacji w sytuacji konfliktowej i kryzysowej
  • Umiejętność panowania nad emocjami swoimi i innych
  • umiejętność wpływania na zachowanie i postawę innych
  • wiedza na temat mechanizmów psychologicznych w sytuacji konfliktowej
  • poznanie podstaw psychologii konfliktu w obszarze neurobiologii
  • zrozumienie dynamiki konfliktu i poznanie etapów rozwoju sporu
  • poznanie technik strategii i narzędzi do zarządzania konfliktem w organizacji
  • umiejętność wdrożenia systemowych rozwiązań w zakresie zarządzania konfliktami w organizacji
  • poznanie podstaw mediacji managerskich
  • trening kompetencji poznawczych
  • podniesienie kompetencji zarządzania zespołem
  • rozwój kompetencji komunikacyjnych

Umiejętności które zdobędziesz

  • Umiejętność analizowania sytuacji konfliktowej
  • umiejętność docierania do źródła konfliktu
  • umiejętność doboru strategii zarządzania konfliktem
  • umiejętność komunikacji w sytuacji konfliktowej i kryzysowej
  • Umiejętność panowania nad emocjami swoimi i innych
  • umiejętność wpływania na zachowanie i postawę innych
  • wiedza na temat mechanizmów psychologicznych w sytuacji konfliktowej
  • poznanie podstaw psychologii konfliktu w obszarze neurobiologii
  • zrozumienie dynamiki konfliktu i poznanie etapów rozwoju sporu
  • poznanie technik strategii i narzędzi do zarządzania konfliktem w organizacji
  • umiejętność wdrożenia systemowych rozwiązań w zakresie zarządzania konfliktami w organizacji
  • poznanie podstaw mediacji managerskich
  • trening kompetencji poznawczych
  • podniesienie kompetencji zarządzania zespołem
  • rozwój kompetencji komunikacyjnych

Lokalizacja

Lokalizacja

Wrocław
Wrocław

Warsztat odbędzie się w dniach 28-29 lutego w jednej przyjemnej przestrzeni szkoleniowych we Wrocławiu w godzinach 9.00-17.00. Jeśli chcą Państwo, aby warsztat o tej tematyce odbył się w formie zamkniętej wyłącznie dla pracowników Państwa firmy-proszę o kontakt: biuro@instytut-rozwoju-sensivia.eu


Termin

Termin

2020-02-28
godz. 09:00

Organizator

Organizator

Patrycja Dorsz vel Drożdż
Patrycja Dorsz vel Drożdż
Wrocław
Kontakt

Mediator, negocjator, coach, trener, pedagog, terapeuta rodzin i par.

Wspieram na drodze do osiągania porozumienia oraz budowania satysfakcjonujących relacji.


Doktorantka na Wydziale Nauk Pedagogicznych Dolnośląskiej Szkoły Wyższej prowadząca badania z zakresu konfliktu i mediacji.

Wspieram liderów, którzy pragną rozwijać swój biznes w oparciu o sprawdzoną wiedzę naukową opartą o dowody oraz podnosić swoje kompetencje w zarządzaniu zespołami.

Pomagam rozwiązywać konflikty wewnątrz organizacji oraz budować efektywne, współpracujące, synergiczne zespoły.

Wdrażam strategie negocjacyjne oraz pomagam budować porozumienie z kontrahentami oparte o zrozumienie wzajemnych potrzeb i komunikację konstruktywną.

Jestem właścicielką firmy szkoleniowo-rozwojowej. Prowadzę szkolenia stacjonarne, on line oraz sesje indywidualne.
www.mediacje-rodzinne.eu

Mediator, negocjator, coach, trener, pedagog, terapeuta rodzin i par.

Wspieram na drodze do osiągania porozumienia oraz budowania satysfakcjonujących relacji.


Doktorantka na Wydziale Nauk Pedagogicznych Dolnośląskiej Szkoły Wyższej prowadząca badania z zakresu konfliktu i mediacji.

Wspieram liderów, którzy pragną rozwijać swój biznes w oparciu o sprawdzoną wiedzę naukową opartą o dowody oraz podnosić swoje kompetencje w zarządzaniu zespołami.

Pomagam rozwiązywać konflikty wewnątrz organizacji oraz budować efektywne, współpracujące, synergiczne zespoły.

Wdrażam strategie negocjacyjne oraz pomagam budować porozumienie z kontrahentami oparte o zrozumienie wzajemnych potrzeb i komunikację konstruktywną.

Jestem właścicielką firmy szkoleniowo-rozwojowej. Prowadzę szkolenia stacjonarne, on line oraz sesje indywidualne.
www.mediacje-rodzinne.eu


Cena:

1490 
Cena obejmuje:
  • iconMateriały szkoleniowe, testy, arkusze do pracy indywidualnej
  • iconMateriał merytoryczny w formie drukowanej oraz e-book
  • iconDyplom ukończenia szkolenia
  • iconJedna sesja coachingowa indywidualna
  • iconObiad
  • iconPrzerwy kawowe i herbaciane

Warsztat obejmuje zapewnienie najwyższej jakości wartość merytoryczną szkolenia oraz trening kompetencji w przyjemnej biznesowej przestrzeni. Zapewniam Państwu przerwy kawowe i herbaciane, zdrowe przekąski oraz obiad. Nie organizuję noclegu. Liczba miejsc ograniczona. Link do rezerwacji miejsca na warsztacie: https://instytut-rozwoju-sensivia.eu/produkt/szkolenie-otwarte-zarzadzanie-konfliktami/