Opis kursu
Informacje o kursie
Kompleksowy kurs on-line dla managerów, którzy poszukują sprawdzonych technik i strategii zarządzania konfliktami i chcą wdrożyć elementy mediacji w kontekście zarządzania. Szkolenie obejmuje 14 spotkań on-line zawierających wiedzę opartą na bogatym doświadczeniu, dowodach naukowych i przykładach z życia innych firm.
Ten warsztat to skarbnica wiedzy na temat mechanizmów rządzących nieuniknionymi konfliktami, które można wykorzystać d...o budowania wewnętrznej siły organizacji. Jest to szkolenie skierowane do managerów, przedsiębiorców, liderów, którzy chcą skutecznie zarządzać konfliktami, konstruktywnie rozwiązywać spory oraz wzbogacać kompetencje zespołu o efektywne strategie i techniki interpersonalne i osobiste.
Warsztat on line zbudowany z wiedzy podanej w przystępny sposób opartej o doświadczanie, przykłady z własnej praktyki managerskiej i mediacyjnej, elementy coachingu zespołowego oraz kreatywne techniki pracy indywidualnej i grupowej.
Podczas warsztatu uczestnicy przyglądają się autentycznym wyzwaniom konfliktowym, a także poznają przykłady wdrożeń poznawanych technik w innych firmach – umożliwiających zastosowanie w praktyce poznanych narzędzi i strategii.
Otrzymasz bogaty materiał merytoryczny w formie elektronicznej w postaci 7 workbooków. Szkolenie pozwoli Ci rozwiązania, które można zastosować od razu w swojej praktyce zawodowej. Dodatkowo każdy uczestnik otrzymuje możliwość odbycia jednej bezpłatnej sesji coachingowej oraz jednej konsultacji biznesowej on line pomagającej zrealizować indywidualne cele w obszarze zarządzania.
Moduł 1
KONFLIKT W ORGANIZACJI
Czy konfliktu w organizacji da się uniknąć?
Czy trzeba go unikać?
Czym w zasadzie jest konflikt?
Z jakich przyczyn konflikt eskaluje?
Jak można spojrzeć na konflikt „inaczej”?
Jak można przekształcić negatywną siłę konfliktu w pozytywną energię dla zespołu?
Jakie mechanizmy kierują sytuacją konfliktową?
Jakie konsekwencje niesie z sobą niewłaściwie zarządzany konflikt w organizacji?
Cechy współczesnego rynku i społeczna odpowiedzialność biznesu w świetle sytuacji konfliktowych
Moduł 2
ŹRÓDŁA KONFLIKTÓW
Z czego powstają konflikty?
Jak zdiagnozować właściwe źródło konfliktu w zespole?
Jakie błędy w zarządzaniu eskalują konflikty?
Komunikacja, która sprzyja powstawaniu konfliktów
Jakie moje postawy, cechy, zachowania mogą powodować wzrost napięcia w sytuacji kryzysowej?
Moje sposoby rozwiązywania konfliktów?
Jak naprawdę dotrzeć do źródła problemu?
Moduł 3
KONFLIKT TO PROCES
Jaka dynamika kieruje procesem konfliktu?
Czym są „schody” konfliktu?
Jak eskaluje konflikt?
Czy konflikt można zatrzymać w każdej fazie rozwoju?
Jak wyglądają relacje pomiędzy skonfliktowanymi osobami w poszczególnych fazach konfliktu?
Jakie mechanizmy wspierają eskalację konfliktu?
Moduł 4
EFEKTYWNE I NIEEFEKTYWNE SPOSOBY ROZWIĄZYWANIA KONFLIKTÓW
Jak najczęściej rozwiązujemy konflikt?
Jak wykorzystać dotychczasową wiedzę w poszukiwaniu efektywnych sposobów zarządzania konfliktem?
Omówienie sposobów, strategii i technik rozwiazywania konfliktów
Wybór najskuteczniejszych metod zarządzania konfliktem i kryzysem w odniesieniu do własnego stylu zarządzania oraz kultury organizacji, którą kierujesz
Czy wdrożenie nowego sposobu rozwiązywania konfliktów jest proste? Czyli o nawykach w działaniu i myśleniu
Jak wesprzeć zespół w implementowaniu nowych strategii zarządzania sytuacjami spornymi?
Moduł 5
KOMUNIKACJA BUDUJĄCA ZROZUMIENIE
Na czym tak naprawdę polega komunikowanie się?
Jaką rolę w komunikacji odgrywa monolog wewnętrzny i wewnętrzny krytyk?
Jakie sposoby komunikacji sprzyjają budowaniu zaufania i współpracy w Twoim zespole?
Jakie błędy komunikacyjne sprzyjają eskalacji konfliktów?
Jakie reguły społeczne wpływają na proces komunikowania się?
Czym jest perswazja i manipulacja i czy korzystać z niej w zarządzaniu ludźmi?
Jak nie poddać się manipulacji?
Którym uchem słuchasz?
Jakim językiem mówisz?
Asertywny manager czyli jaki?
Moduł 6
MANAGER MEDIATOREM
Czym jest mediacja?
Jakimi zasadami kieruje się mediator?
Jak przebiega mediacja?
Kiedy zastosować mediację w rozwiazywaniu konfliktów w organizacji?
Narzędzia i techniki pracy mediatora biznesowego
Stosowanie klauzuli mediacyjnej w umowach cywilno-prawnych
Co zrobić, jeśli to Ty chcesz skorzystać z mediacji z konfliktowanym pracownikiem lub kontrahentem?
Budowanie przewagi strategicznej organizacji poprzez wprowadzenie standardu mediacji
Moduł 7
EFEKTYWNOŚĆ I KREATYWNOŚĆ W BUDOWANIU STRATEGII ZARZĄDZANIA KONFLIKTAMI
Jakie metody zarządzania wspierają kreatywne podejście do konfliktów?
Jakie techniki pracy zespołowej pomogą Ci budować odpowiedzialność i porozumienie w zespole?
Jakie narzędzia możesz wykorzystać w budowaniu kultury organizacji, w której efektywnie zarządza się konfliktami?
Jak możesz wspierać pracowników z rozwijaniu kompetencji interpersonalnych sprzyjających efektywnemu rozwiązywaniu sytuacji trudnych?
Jakie rozwiązania systemowe możesz zastosować budując strategię zarządzania konfliktem w organizacji?
Co Ty możesz zrobić, aby rozwijać poznaną wiedzę, umiejętności i kompetencje w procesie ciągłego doskonalenia?Czytaj dalej
Umiejętności które zdobędziesz
- rozwiązywanie konfliktów
- mediacje
- zarządzanie
- zarządzanie zasobami ludzkimi
- zarządzanie konfliktami
- komunikacja
- rozwiązywanie problemów
- kompetencje menedżerskie
- zarządzanie kryzysem w organizacji
Umiejętności które zdobędziesz
- rozwiązywanie konfliktów
- mediacje
- zarządzanie
- zarządzanie zasobami ludzkimi
- zarządzanie konfliktami
- komunikacja
- rozwiązywanie problemów
- kompetencje menedżerskie
- zarządzanie kryzysem w organizacji
Lokalizacja
Lokalizacja
Kompleksowy kurs on-line dla managerów odbywa się na platformie internetowej z dostępem do wszelkich materiałów merytorycznych
Termin
Termin
Organizator
Organizator
Mediator, negocjator, coach, trener, pedagog, terapeuta rodzin i par.
Wspieram na drodze do osiągania porozumienia oraz budowania satysfakcjonujących relacji.
Doktorantka na Wydziale Nauk Pedagogicznych Dolnośląskiej Szkoły Wyższej prowadząca badania z zakresu konfliktu i mediacji.
Wspieram liderów, którzy pragną rozwijać swój biznes w oparciu o sprawdzoną wiedzę naukową opartą o dowody oraz podnosić swoje kompetencje w zarządzaniu zespołami.
Pomagam rozwiązywać konflikty wewnątrz organizacji oraz budować efektywne, współpracujące, synergiczne zespoły.
Wdrażam strategie negocjacyjne oraz pomagam budować porozumienie z kontrahentami oparte o zrozumienie wzajemnych potrzeb i komunikację konstruktywną.
Jestem właścicielką firmy szkoleniowo-rozwojowej. Prowadzę szkolenia stacjonarne, on line oraz sesje indywidualne.
www.mediacje-rodzinne.eu
Mediator, negocjator, coach, trener, pedagog, terapeuta rodzin i par.
Wspieram na drodze do osiągania porozumienia oraz budowania satysfakcjonujących relacji.
Doktorantka na Wydziale Nauk Pedagogicznych Dolnośląskiej Szkoły Wyższej prowadząca badania z zakresu konfliktu i mediacji.
Wspieram liderów, którzy pragną rozwijać swój biznes w oparciu o sprawdzoną wiedzę naukową opartą o dowody oraz podnosić swoje kompetencje w zarządzaniu zespołami.
Pomagam rozwiązywać konflikty wewnątrz organizacji oraz budować efektywne, współpracujące, synergiczne zespoły.
Wdrażam strategie negocjacyjne oraz pomagam budować porozumienie z kontrahentami oparte o zrozumienie wzajemnych potrzeb i komunikację konstruktywną.
Jestem właścicielką firmy szkoleniowo-rozwojowej. Prowadzę szkolenia stacjonarne, on line oraz sesje indywidualne.
www.mediacje-rodzinne.eu
Cena:
Cena obejmuje:
- 14 lekcji on line
- 7 workbooków
- Kompletny materiał merytoryczny w postaci obszernego ebooka
- Jedna indywidualna sesja coachingowa on line
- Jena konsultacja biznesowa
- Pisemne zaświadczenie o ukończonym kursie z rozpisanymi tematami zajęć
- Bonusy i zniżki na sesje coachingowe i szkolenia biznesowe
- Przez cały okres trwania kursu wsparcie we wdrażaniu poznanych strategii poprzez konsultacje email